Kontakt


Magyar F18 Osztály elnök / Hungarian F18 Class Council:

Székely András    +36 30 946 4988    nacra@katamaran.hu


Elnökségi tagok:

Breitner Márton    +36 30 747 50 79    breitner.marton@gmail.com

Diószegi Zoltán    +36 20 976 6699    regattaboardgame@gmail.com

Mendele Bálint    +36 30 500 5182    mendele.balint@gmail.com

 

De ha személyesen szeretnél az osztály vezetőivel beszélni akkor:

- Balaton északi part, Almádi-Csopak, Székely András, Breitner Márton

- Balaton deli part, Zamárdi, Diószegi Zoltán, Mendele Bálint


F18 Elnökség bemutatkozó anyag

Székely András, elnök

Székely András vagyok, de hallgatok a Kenguru megszólításra is. Járműgyártó mérnök és közgazdász végzettségeimmel dolgoztam az elmúlt 30 évben, most pedig a saját családi cégünket vezetem, ami hajókkal, főleg katamaránokkal foglalkozik. Az évszakoknak megfelelően Pákozdon és Csopakon élünk feleségemmel, lányunkkal és fiúnkkal.

A víz szeretete köt össze mindenkivel. 8 évesen kezdtem kajakozni a VVSI-ben, majd 16 évesen váltottam a kosárlabdára, melyet azóta is pattogtatok. A vitorlázást sokáig távolról csodáltam, majd egy saját tőkesúlyos hajóval sikerült közelebb lopakodni a sporthoz. A katamaránozást vendégként próbálhattam ki 2002-ben és azonnal megfertőzött. 2003 telén alapító tagja lettem a Katamarán SE-nek és sok emberrel közösen felépítettük a mai balatoni katamarán sport alapjait. Innen egyenes út vezetett az F18 osztály hazai megalapításához, amelynek azóta elnökségi tagja vagyok. Nagyon sok eredményt elértünk már együtt, a teljesség igénye nélkül:

  • Kőváry István segítségével a szakhatóságoknál rendeztük a katamaránok jogállását, lehetővé tettük a hajók szabad használatát vizeinken.
  • Nagy álom vált valóra amikor 2011-ben a BYC-vel közösen F18 VB-t rendezhettünk Füreden.
  • Elindítottuk a nagyobb katamaránokat a Kékszalagon.
  • Sikerült a katamaránozással úgy megfertőznünk embereket, hogy katamarán táborokat és utánpótlás nevelést végeznek most már a Balatonon.

Hosszú évek óta szervezem a versenyeket Alsóörsön, majd Almádiban az F18 és M3 osztályok részére, valamint most már több éve a Nacra 15-ös fiatalok is nálunk versenyezhetnek. Amikor csak lehet meglátogatom az F18 világbajnokságot, egyeztetek a nemzetközi vezetéssel és további terveket szövögetek egy lehetséges jövőbeni nagy versenyről a Balatonon.

Versenyzőként jó értelemben vett amatőrnek tekintem magam. 30 évesen kezdtem vitorlázni és 35 éves korom óta vagyok katamarános. Sok versenyen elindultam és az országos bajnokságokon is részt vettem korábban, időnként jó eredménnyel. Nem vagyok ideális F18-as méretű versenyző, de ha úgy sikerül, akkor itt indulok (mint ahogy 2018-ban is, amikor Diószegi Zoltánnal nyertünk). Nagyobb katamaránnal a Kékszalagon és a nagyhajós versenyeken is rendszeresen indulunk, itt a számomra legértékesebb eredmény a 2021. évi Kékszalag abszolút 9. helyezett. Ezek mellett, ha úgy adódik Nacra 17, Carbon 20 FCS és F18-as hajókon is mancsaftkodom. Az utóbbi időben pedig egyre gyakrabban tartok szervezett edzést a klubban, ahol a pályaversenyre készülhetnek fel a résztvevők. 

Mik a terveim a nekem megszavazott F18 elnöki tisztséggel? Az elnökséggel és a tagsággal együtt azonnal kitűztünk főbb irányvonalakat:

  • Az idei OB-n már öt fiatalokból álló F18-as csapat vett részt. Úgy tűnik ez a hajóosztály egy remek folytatás nemcsak a kisebb katamaránok után, hanem más hajókból kiülve is. Éljünk ezzel a lehetőséggel, fiatalítsuk az osztályt!
  • Jelenleg az MVSZ-szel nincs sok kapcsolatunk, holott a részei vagyunk és rajtuk keresztül kapcsolódhatunk a nemzetközi körforgásba. Változtassunk rajta, szeretném, ha nyitnánk ebbe az irányba és újra közösen is dolgoznánk.
  • Rengeteg F18-as hajó van az itthoni vizeken és ezeknek csak egy nagyon kis része jön versenyekre. Kérdezzük meg miért, és ha van lehetőség, hívjuk be őket! 
  • Az elnökségbe most először választottunk be fiatal versenyzőt Breitner Márton (21) személyében. A kommunikációnkon, a nyelven, a megközelítésen nagyon sok múlik. 50 évesen a fiatalokkal már nem teljesen azonos nyelvet beszélünk, és ha ezt így beláttuk akkor megvan már az első lépés. Találjuk meg a hangot a fiatalokkal!
  • Mutassunk jó példát a vízen és szárazon a fiataloknak. Keressük meg a pontokat, ahol a katamarán iskolák munkájába be tudunk szállni, segítsünk az utánpótlás nevelésben! 


Breitner Márton, elnökségi tag


Breitner Márton vagyok, és jól titkolom, de mellékesen Róbert is. A Debreceni Egyetemen tanulok Sport-, és Rekreációszervezés szakon, Debrecenen kívül általában Budapesten vagy Lovason tengetem napjaimat.

Elvált szülők gyerekeként minden nyáron néhány hetet a Velencei-tó mellett tölthettem 3 éves korom óta. Édesapámnak volt egy ’80-as években gyártott fa Finn dingije, amiben eleinte csak vízre vitt magával, aztán később próbált valamiféle vitorlás tudást is belém tölteni. 10 évesen aztán kajakozni kezdtem a KSI-ben, és a folyamatos edzések miatt a vitorlázás háttérbe szorult. Amikor aztán sérülések sora miatt letettem a lapátot, rengeteg időm és energiám szabadult fel, aminek egy részét az amerikai futballba fektettem, a fantáziámat viszont egyre jobban izgatta a vitorlázás. Ennek megfelelően egyre több időt próbáltam vízen tölteni, főleg az Agárdon bérelt Laser típusú hajóval. Közben 2015-ben édesapám megvette első F18 katamaránját, amin néha nekem is jutott hely. 2016-ban a családi nyaralásunkat egy 40 lábas kajütös, tőkesúlyos hajón töltöttük az Adriai-tengeren, 2017-ben pedig a jégvitorlázást is kipróbálhattam. A 2019-es szezonban kezdtem el F18 katamaránnal versenyezni édesapámmal, ebben az évben elindultunk a Nacra márka házi világbajnokságán is, amit abban az évben a comói tavon rendeztek meg. 2021-ben aztán nagy változás jött: Székely Bálinttal összeültünk egy F18 versenyre, amiből aztán több verseny lett, és azóta is együtt vitorlázunk.



Hogy mi a tervem az elnökség tagjaként? Az, amiért engem választottak a posztra:

    - Fiatal versenyzőként fiatal versenyzőket toborozni az osztályba.

    - Közösségi médián és egyéb felületeken hirdetni a sportot.

    - Tartani a kapcsolatot a már meglévő fiatal egységekkel.

    - Sportszervezői tapasztalataimmal segíteni az osztály fejlődését.



Diószegi Zoltán, elnökségi tag

A nevem Diószegi Zoltán, exközgazdász, nős, 1 feleség - 1 gyerek.

10 évesen egy héten keresztül optimist-ezhettem és onnan a szerelem a sport iránt. Akkoriban még budapesti lévén a lehetőségek eléggé korlátozottak (vagy inkább nem is) voltak, ezért lapátot ragadtam és a Csepelben kajakoztam, amiről szörfre váltottam 14 évesen, míg el nem ragadt a foci bűvölete és a zöld gyepre léptem, amit azóta is rendszeresen megteszek. 

Az új évezreddel és egy balatoni lánnyal (aki azóta a feleségem) nyitódtak meg újra a lehetőségek a vízi sportoknak. Ekkor kezdtem igazából vitorlázni, a szörf és a búvárkodás mellett.

2006 óta élek Zamárdiban és építem a helyi vízi sportot, többek között ezért is 2011-ben vitorlás edzői végzettséget szereztem a TF-en. Mára elmondhatom, hogy egy több mint 40 hajót befogadó klubot sikerült felépítenünk, aminek nem csak a sporthoz szükséges feltételek megteremtése a feladata, hanem a vitorlázás megismertetése is a helyiekkel.

A katamarán 2006-ban fertőzött meg. 2007-be vágtunk bele a versenyzésbe testvéremmel, Jankovics Gáborral, akivel a mai napig együtt megyünk (ha mégsem tudok vele, akkor Székely András vagy mostanában a fiam Diószegi Dániel helyettesíti). Ez is mutatja az osztály és a versenyzés iránti elkötelezettségemet, hogy versenyt nagyon keveset hagytam ki. Azt vallom, hogy ne az időjáráshoz, hanem a versenynaptárhoz igazítsuk a vitorlázásunkat. Ezért 2007 óta a legaktívabb versenyző vagyok az osztályban és ez lehet a sikereim titka is:

  • Kilenc F18 Világbajnokságon képviseltem hazánkat (2008, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2018, 2021, 2022) és egy Európabajnokságon (2019), a legjobb eredményünk a 18. (2022), 20. (2018) és 21. (2021) hely.
  • 2019-ben részt vettem a Nacra típus világbajnokságán, ahol az F18 osztályban 4.-ek lettünk.
  • A hazai versenyeken a sok ezüst és bronz után 2016 óta nyerjük a bajnokságot folyamatosan (7X 2016,17,18,19,20,21,23,)
  • Alapító tagja vagyok az F18 osztálynak, de az F18 mellett versenyeztem Carbon 20, Carbon 20 FCS, Nacra 17, Concept 25 és Ventilo 28 hajókkal is.
  • Kékszalagon négyszer tudtam a TOP 10-be érni abszolútban, az Ezüst Szalagot 2020-ban megnyertük, a Svert Kupát is többször sikerült megnyerni abszolútban és osztályban is.

Azt vallom, hogy a nagyobb tudás nagyobb felelősséggel is jár, ezért kiemelt feladatomnak tartom az F18 osztály és a zamárdi vízi élet tovább építését. Terveimben szerepel egy zamárdi verseny életre keltése és helyi versenyzők kinevelése, természetesen a versenyzés mellett.


Mendele Bálint, elnökségi tag

Gyerekkori éveimben Balatonkenesén, a közvetlen part menti családi nyaralónkban tölthettem minden nyaramat. Itt alakult ki az a mély kapcsolat a Balatonnal, ami oly sokunkat megfertőzött. A víz szeretete és tisztelete, nádas, csónak, egy régi Cadet, szörfözés. A vitorlázás és a szél finomságait itt kezdhettem megszeretni és megismerni.


A ’90-es években a balatoni élményekben nem, de a vitorlázásban egy nagyobb szünet következett, majd 2005-től egy nagyhajós csapatban folytattam, mint fordeck-es. Számos versenyen tanultuk a versenyvitorlázás szépségeit és nagyon sokat fejlődtünk, majd ennek a nagyhajós korszaknak a végén a Kerecsen csapat tagjaként egy Scholtz 32-es hajóval értünk el a 2012-es Kékszalagon egy büszke abszolút 69. helyezettet.

2014-től katamaránazok, mint kormányos. Először M3 hajóosztályban, majd 2019-től már az F18 osztályban remek hajóstársammal és barátommal Skoumal Gergellyel. A balatoni katamaránost versenyeken kitartóan és rendszeresen indulunk, sokat tanulunk, fejlődünk és mindezt az utat még nagyon élvezzük is. Az elért eredményekben pedig rendre egyre közelebb kerülünk a dobogós helyezettekhez, az idei (2021.évi) OB eremnyünkre vagyok a legbüszkébb.



46 éves vagyok és Budapesten, Csillaghegyen élek. Négy gyermek boldog édesapja vagyok és a polgári életemben orvosi műszerek fejlesztésével foglalkozom, mint villamosmérnök és orvosbiológiai mérnök. Az élet több területén kell ellássak vezetői feladatokat, remélem, hogy ezirányú többéves tapasztalataimmal hatékony segítsége lehetek az elnökségnek és a hajóosztályunknak. Szeretném, hogy a katamarános versenyekre több egység jöjjön el (erre mi magunk lehetünk egy jó példa az utóbbi évek alapján), valamint az F18 osztály, mint vitorlázó közösség építésében hiszek.